tanulaskutato.jpeg

Tanuláskutató Intézet

A Tanuláskutató Intézet 2021 decemberében jött létre. Az Intézet célja, hogy kiváló kutató/szakértőkből álló és a legfejlettebb nemzetközi szakmai közegbe bekapcsolt szakmai közösséget működtessen, amely a hazai és Kárpát-medencei oktatásügyi narratívákat egy XXI. századi keretbe helyezi. Az Intézet legfontosabb szakmai küldetése a XXI. századi globális oktatásügyi trendek tárgyilagos elemzése és intelligens átfordítása versenyképes magyar megoldásokká.

 

Gardner – Többszörös intelligencia teszttel várjuk az érdeklődőket.

Howard Gardner, a Harvard Egyetem pszichológusa alkotta meg a többszörös intelligencia elméletet. Gardner elmélete szerint az intelligencia nem egységes értelmi képesség.

Meghatározása szerint az intelligencia: – „annak képessége, hogy az ember hasznos dolgot hozzon létre, vagy saját kultúrájában értékesnek számító feladatot végezzen”, – „olyan képesség együttes, amelynek segítségével az ember az életben felmerülő problémákat megoldja”, – „új megoldásokat talál, és új tudást szerez”.

Gardner több – jelenlegi kutatásai szerint nyolc –, egymástól függetlenül is létező intelligenciát azonosított: nyelvi, logikai-matematikai, térbeli, zenei, testi-mozgásos, személyes, társas, és természeti intelligenciát. Habár mára sokan – sokféleképpen boncolgatták a témát, legtöbbször 7-8 intelligenciafajtára osztva a képességeket.

 
 
 
 

Programok

A programváltozás jogát fenntartjuk.


Mathias Corvinus Collegium 2024. Minden jog fenntartva.